I dessa tider

Vi tillhör dem som har möjligheten att jobba vidare, nästan som vanligt. Jag har länge sagt att det viktigaste för oss på 24HR är våra anställda, och våra kunder. Det rådande läget har fått mig att inse att vi har en del saker längre ner på vår behovstrappa; datorer och internet.

Skrivet av
Kristoffer Yi FredrikssonDigital strateg30 mar, 2020

Allt detta finns kvar, även nu när saker saktar in och vi alla befinner oss i en helt ny situation. Det innebär att vi kan jobba vidare, i stort sett som innan. Jodå, några åker fortfarande in till kontoret, men alla som vill får jobba hemifrån.

De flesta av vår kunder kör på precis som vanligt, förutom att saker tar lite längre tid, nu när folk inte kan gå bort till en kollega och reda ut en fråga på några minuter. Vi har lite andra rutiner, möten hålls on-line, tidrapportering bör ske tätare, Slack går varmt, men (återigen) vi har fortfarande fantastiska medarbetare, kunder, och datorer med internet.

Jag tänker inte försöka komma med tips på hur du bäst jobbar hemifrån, efter att ha skummat igenom fyra-fem artiklar på ämnet har jag insett hur olika vi är på även detta område. Det som den ene lägger som prio nummer ett, nämns inte ens på den andres lista.

Det jag börjar intressera mig allt mer för, är vad som kommer sen. Efter detta. Jag ska försöka skriva en bloggpost om det istället.

Tills dess ska jag uppskatta det faktum att jag har proffsiga kollegor, smarta kunder, och en fungerande dator med internet.